Andante

Långsamma tankar i en snabb värld.

2019-03-04

Andante betyder gående...men det är inte begåtts på den här bloggen på länge

Så det är dags igen.

Åkte buss häromdagen i Linköping. Med på bussen var en pappa och en son i 6-7 årsåldern och de kommunicerade på engelska. De hade inga mobiler uppe alltså utan de talade med varandra. Bara en sådan sak....:-)

Pappan frågade sonen "what's 24 divided by 2?". Det tog ett tag innan sonen svarade 12. Denna gemensamma aktivitet pågick alla de hållplatser jag var med på bussen. När jag gick sade jag lycka till till sonen. Till pappan sa jag att jag undrade lite hur han gjorde, men lade till efter ett tag att det spelar faktiskt ingen roll så länge det blir rätt. Och rätt blev det.

I vanliga fall talar inte föräldrar med sina barn på bussen - bussen ja, detta nya fortskattningsmedel jag nu nyttjar alltid, alltid när jag kan. Det är trevligt det är bra och man spar på jorden.

Funderar på att sälja bilen, det blir nog nästa stora grej nu i mars.

Inga kommentarer: