Andante

Långsamma tankar i en snabb värld.

2013-06-14

Så hände det.

Oklarhet i kommunikation. Trubbigt medium.

Missförstånd. Misssämja, som stavas med två s kanske. Vad vet jag.

Människor man gillar tar illa vid sig av en förflugen kommentar. Då får man mota sina tankar vid grinden. Och stanna upp och tänka efte samt bara bara betrakta. Ett tag. Betrakta skeendet som det är.

Kommer fundera mycket och länge över uttrycket konsten ligger i betraktarens ögon. Mottagandet av texter, kommentarer och statusuppdateringar i Facebook ligger i betraktarens ögon och öron. Mest ögon. Det är ju skriven text vi talar om.

Att markera utsagor med "generellt" kommentarer och "specifika" ska jag bli mycket bättre på.

Tills dess tar jag en fejjan-paus i två veckor. Nyttjar endast Gilla-knappar. Så ni vet. Men här läser nog ingen.

Lika bra det.

2 kommentarer:

Andrebasen sa...

Visst läser vi. Och funderar. Du är bra på att skapa funderingar. Och då menar jag generellt på ett mycket positivt sätt. ;-) Om några veckor är jag i Vadstena igen. Skulle vara kul att ses! /Mikael

linlasj sa...

Ah. Nu ser jag denna kommentar. Antar att ingen läser. Men det gör folk alltså.

Det var ju kuligt.