Andante

Långsamma tankar i en snabb värld.

2014-11-13

Skottlossning nära hotellet dit jag snart ska bege mig.

Ja. Skottlossning. Liksom på Östermalm. Så får man väl inte göra heller. Hur skulle det se ut.

Ska bege mig snart till hotellet. Det ligger på samma gata där skottlossningen var, kanske det nu är enklare att hitta parkering. Vad vet jag.

Flashback var väldigt oinformerade vilket är lite intressant i sig...de kanske inte befolkar Östermalm kan man tänka.

I helgen sker utrensning. Av saker och ting. Jag är inte med, jag känner ett inre motstånd som påminner om när sonen flyttade första gången.

Han skulle bära ut alla sina saker, jag flydde till landet. Ville inte vara där och titta. Feg som jag är. Flydde till landet.

Landet dit pappa flydde sedan sjuttiotalet ska säljas om några helger, annonsen har legat ute en vecka i morgon fredag.

Det känns bra.

På sitt sätt. En epok går inte i graven liksom utan läggs till handlingarna.

Inga kommentarer: